19 Ocak 2017 Perşembe

Anna Karenina | Film Yorumu #24


Herkese merhaba. Anna Karenina uzun zamandır izlemek istediğim bir filmdi. Bundaki en büyük etkense başrolde Keira Knightley'in oynamasıydı tabi ki. Aşk ve Gurur filminde olduğu gibi bu filmdeki oyunculuğunu da çok beğendim. Rolüne de çok yakışmıştı. Zaten kitabı okurken de aklımda canlandırdığım Anna, Keira Knightley'di. Keira Knightley'i bilhassa da böyle dönem filmlerine çok yakıştırıyorum. Hatta yanlış yüzyılda doğduğunu düşünüyorum artık.
Filmin konusunu bence artık bir çoğunuz biliyordur. O yüzden o kısmı atlıyorum. Zaten birazdan filmi kitabını da hesaba katarak değerlendireceğim. 



Filmdeki efektleri de çok beğendim açıkçası. Zaten 2012 yapımı bir film. Yani çok da eski değil anlayacağınız. Dolayısıyla dekor ve ışıklandırma gerçekten güzeldi. Daha eski yapımlarda bu tip ayarlamaları pek beğenmiyorum malesef. Tabii bu o zamanın koşullarına da bağlı bir durum ama bilhassa da böyle dönem filmlerinde görselliğin çok önemli olduğunu düşünüyorum.

Filmi kitabıyla kıyaslamayı istemiyorum aslında. Çünkü Anna Karenina gerçekten dev bir eser. Hem içerik, hem de boyut anlamında söylüyorum bunu. Dolayısıyla 2 saat gibi sınırlı bir süreye tüm kitabı sığdırmaları, birebir geçirmeleri olanaksız gibi bir şey. Ama buna rağmen filmin, olabilecek en iyi uyarlamalardan biri olduğunu düşünüyorum. Sahne geçişlerinde hafif müzikal bir hava vardı. Aslında böyle bir şeyi beklemediğimden ilk başta bu durumla ilgili ne düşüneceğimi şaşırdım ama yine de değişik ve güzel bir ayrıntıydı bence. Hem filmi daha eğlenceli kılmıştı.



Oyuncularıysa gerçekten çok başarılı buldum. Kont Vronsky kitabında esmer bir adamdı. Tabi filmde basbaya sarışın birini görmek absürt oldu ama ne yalan söyleyeyim Aaron Johnson da rolüne yakışmıştı şimdi. Bundan sonra aklımda ister istemez canlanacak olan Vronsky karakteri de belli olmuş oldu.



Filmde Cara Delevingne'nin de rol alması bana gerçekten sürpriz oldu. Belki çok da büyük bir rolü yoktu ama onu da filmde görmeyi beklemiyordum. Gerçi bu konuyla ilgili de bir düşüncem yok. Sadece biraz şaşırdım.

Eğer kendinize güveniyorsanız tabiki de en kısa zamanda Anna Karenina'yı okumanızı öneririm. Sonuçta kitaplar filmlerden her zaman öndedir. Ama filmi izlemediyseniz izlemenizi tavsiye edebileceğim bir filmdi. Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. :)








4 yorum:

  1. Bu filmle ilgili komik bir anımı yazıyım :) Dönem filmlerini izlemeyi çok severim bu filmi de seçtim tabi birde Jude Law'ı görünce hemen izlemeliyim dedim.Neyse filmi izliyorum Jude Law'ı arıyorum filmde herhalde esas oğlan yakında çıkacaktır falan ama yok :D Film bitti diyorum acaba yok muydu oynamıyor mu meğer yaşlı amcaymış :D Sesinden de tanırdım aslında boş bulundum demek ki :)) Filmde gerçekten güzeldi ve evet müzikal havası geçişler filan filme ayrı bir hava katmıştı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha :D Kötü olmuş gerçekten :-) Koca kitabı 2 saate nasıl sığdırdılar acaba diye düşünüyordum ben de. Ama o geçişler falan çok yerindeydi bence. Kötü bitti ama Anna'yı da sevememiştim zaten. Tabi Keira canım ciğerim :D

      Sil
  2. Bu filmi televizyonda parça parça izledim ama oturup baştan sona izleyeceğim. İzlediğim kısmı hoşuma gitmişti.

    Ben Vronsky karakterini hiç beğenmedim. Kitapta çok yakışıklı diye anlatılıyordu ama canlandıran oyuncunun o kadar yakışıklı olduğunu düşünmüyorum. Hatta aldatılan koca rolündeki Jude Law ondan çok daha yakışıklı biri ama filmde çirkinleştirildiği için belli olmuyor.

    Keira Knightley'in dönem filmlerini ben de seviyorum. Eğer oyuncu olsaydım ben de dönem filmlerinde oynamak isterdim. O kostümle ve saçla dolaşmak güzel olurdu :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben genel olarak Vronsky karakterinin kişiliğini sevemedim ya. Çok itici bir tip bence. Kızlar da (yani leydiler :D) neyine aşık oluyorsa artık -,- Filmi Keira Knightley oynuyor diye izledim desem :) Ben genel olarak o dönemde yaşamak isterdim aslında ama bizim gördüğümüz de toz pembe kısım, benim şansıma kesin acı çeken kesimden olurdum. Ama izlemesi zevkli tabi, oynaması kim bilir nasıl keyiflidir :)

      Sil