21 Ocak 2017 Cumartesi

Cumartesi İlk Beş #27 | Beş Farklı Kategoriden Öneriler


Herkese merhaba. Zorlu ve bol sınavlı bir okul dönemini daha anlımızın akıyla atlattık çok şükür ki. Aslında tatilden ziyade, tatil öncesindeki o son bir haftayı daha çok seviyorum ben. Hem önünde tatil olduğunu biliyorsun, hem de yoğun olmuyorsun okulda. Bence bu durum insana gerçekten rahatlık veriyordu.
Neyse, geçelim bu haftanın Cumartesi İlk Beş'ine: '5 Kategoriden Öneriler'
Yani kendi belirlediğim 5 kategori için önerilerde bulunacağım diğer bir deyişle. Haftanın konusunu özetlediğimize göre önerilerimize başlayalım bakalım.
Not: Her kategori için farklı önerilerde bulunmaya çalıştım.

1. Kategori: Klasikler


Hangisini daha çok seviyorum gerçekten hiç bilmiyorum. Ama hepsinin yeri ayrı ben de. Klasiklerden okumayı ayrı bir seviyorum. Ama klasiklerde özellikle sevdiğim şeylerden biri de, kitaplardaki o nostaljik hava. Özellikle de içinde aşk barındıran, o kabarık etekli leydileri ve beyefendileri, daha doğrusu eski zamanların büyüsünü seviyorum. Gurur ve Önyargı'yla Jane Eyre'yi bayılarak okumamdaki ana etken de bu sanırım. Dorian Gray'in Portresi'yse tam olarak ifade edemeyeceğim bir kitap. En iyisi siz hepsini okuyun. :)


2. Kategori: Epik Fantastik



Hepsi de bu kategori için favorilerimden olan kitaplar. Sanırım söyleyebileceğim pek fazla bir şey yok. Çünkü hepsi de harika kitaplardı. Ama başlangıç için Kralkatili Güncesi serisini (ilk kitabı Rüzgarın Adı) ya da Brandon Sanderson kitaplarını önerebilirim.


Kategori 3: Aşk Kitapları


İçinde aşk temasını da bulunduran pek çok kitap okumuşumdur bu zamana kadar. Ama içlerinde en en en sevdiklerim bunlardı sanırım. Bu konuda biraz seçici miymişim ne? Şimdi fark ettim ne kadar az kitap seçtiğimi. 
Bence artık bir çoğunuz Senden Önce Ben'i biliyorsunuzdur. Will ve Lou'nun aşkı her ne kadar hüzünlü olsa da, bir o kadar da eğlenceliydi benim için.
Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu içinse söyleyebileceğim tek şey, mutlaka okumanız gerektiği. Bir erkeğin, bir kadının aşkını bu denli gerçekçi ve içe dokunur bir şekilde kaleme alabilmesi gerçekten hayranlık uyandırıcı. Bahsettiğim kişi tabiki de Stefan Zweig. Okuyun, okutturun.


Kategori 4: Gerçek Hayatı Barındıran ve Hüzünlü Kitaplar



Bu kategori için tam bir isim bulamadım aslında. Daha çok hayatın içinden ve bir o kadar da hüzünlü ama yine de insanın içini ısıtan kitaplar olduklarını söyleyebilirim.


Kategori 5: Polisiye ve Dedektiflik Kurgulu Kitaplar


Polisiye ve dedektiflik romanları deyince benim aklıma direkman Agatha Christie romanları geliyor aslında. Zaten Agatha Christie romanları benim için apayrı bir yere sahiptir, o yüzden seçim yapamıyorum aralarında ama On Küçük Zenci içlerinde en yakın zamanda okuduklarımdan ve en ters köşe olduklarımdan biriydi.
Ölüm Şarkısı'sa otopsili kanlı polisiyeleri sevmememe rağmen beğendiğim bir polisiye kitaptı. Kapağını da çok beğeniyorum.

Bu hafta favorilerim arasında böyle genel bir derleme yapmak istemiştim. Umarım sizin için de yararlı bir yazı olmuştur. Sizin öneri ve görüşlerinizi de gerçekten merak ediyorum, yorum olarak bırakabilirsiniz. Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. :)




14 yorum:

  1. Çok güzel kitaplar önermişsin. :D Özellikle epik fantastik kısmı tam benlik, o listede bir Elantris kaldı okuyamadığım nasıl merak ediyorum ya. :D
    Kitap Hırsızı'nı da okuyamadım ama Kış Şenliği listemde var, yakında okuyacağım İnşallah. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Epik fantastik kısmındaki kitaplar beni benden alıyor zaten. Onlar hakkında konuşurken bile gözlerimden kalpler fışkırıyor :)) Kitap Hırsızı çok sevdiğim ama beni gerçekten hüzünlendiren bir kitap. Yazarın üslubu da çok farklı. Bence mutlaka şans vermelisin. Elantris'i bayılarak okuduğumu söylemiyorum bile. Sonuçta Brandon Sanderson yazmış, bize de okumak düşer yazdıklarını ^-^

      Sil
  2. İçerisinde okuduklarımda var ama çoğunu okumamışım :) Bazıları uzun zamandır kitaplığımda duruyor okumaya başlasam iyi olur :) Bu arada çekiliş başlattım :) Beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman onları da en kısa zamanda okumalısın bence. Çekilişine hemen bakıyorum :))

      Sil
  3. On küçük zenci ilk okuduğum Agatha sonrası gelmişti zaten :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu bir klasik sanırım. Christie kitaplarına bir kez başlayan duramıyor :)

      Sil
  4. çok güzel kitaplara benziyor bunlar :) 4 tanesini not aldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlgini çekmelerine çok sevindim. Benim severek okuduğum kitaplardı, umarım sen de seversin :)

      Sil
  5. Elimde o kadar çok kitap var ki :( Not aldım :( İnşallah yeterli vakitte gidip bunlardan bana almak nasip olur :) Teşekkür ederim paylaşım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek, rica ederim :)) Hepsi de benim için özel kitaplar. Umarım sen de beğenirsin ^-^

      Sil
  6. Hepsi ayrı güzel ama Dorian Grey'in Portresi'nin yeri ayrı bende.
    Bu arada blogunuzu yeni keşfedip geldim. Kahveye de beklerim :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dorian Gray'in Portresi benim için de çok özel. Okuyalı kaç zaman oldu ama etkisi hala üstümde. Bu arada hoşgeldiniz kağıttan dünyama :))

      Sil
  7. Kitap Hırsızı'nı geçen ay okudum ve çok sevdim. Akıldan çıkmayacak bir kitapmış.

    Her Kalp Kendi Şarkısını Söyler bir arkadaşımın çok beğendiği ve bana tavsiye ettiği kitap. Ukitap'ta takasta bulursam alacağım.

    Epik fantastik kitaplar kategorisindekiler hep gördüğüm ama hiçbirini okumadığım kitaplar. Bu sene birinden başlamayı düşünüyorum. Türü seversem diğerlerini de okurum.

    Güzel bir derleme olmuş. Emeğine sağlık :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginizi çektiyse ne mutlu. Ben çok severek okudum hepsini, umarım siz de seversiniz :)

      Sil