28 Ocak 2017 Cumartesi

Küçük Prens | Kitap Yorumu - Alıntılar


Herkese merhaba. Labirent serisini bir çırpıda bitirdikten sonra elime Anna Karenina'yı alınca gerçekten çok tuhaf hissettim. Sanırım bu aralar böyle kolay okunan kitaplardan devam etsem benim için çok daha iyi olacak. Aksi takdirde yine benim meşhur okuyamama dönemlerime giriş yapacak gibi duruyorum. İşte, ne okusam ne okusam diye dolanıp dururken gözüme bir anda Küçük Prens çarptı. Aslında daha öncesinde bayılarak okuduğum bir kitaptı Küçük Prens. Çocuk kitabı falan da diyorlar ama hiç de öyle değil bence. Aslında kitap hakkında söylenecek çok fazla bir şey de yok. Küçük Prens'i tek bir cümleyle yorumlayacak olsaydım: ''Büyükler için yazılmış bir çocuk kitabı'' olduğunu söylerdim.



ALINTILAR


''İnsanlar nerede? Çölde biraz yalnızlık duyuyor kişi..
İnsanların arasında da yalnızlık duyulur, dedi yılan.''


''Yalnız evcilleştirdiğin şeyleri tanıyabilirsin, dedi tilki, 'insanların tanımaya ayıracak zamanları yok artık. Aldıklarını hazır alıyorlar dükkanlardan. Ama dost satan dükkanlar olmadığı için dostsuz kalıyorlar. Dost istiyorsan beni evcilleştir işte..''


''Hoşça git, dedi tilki. 'Vereceğim sır çok basit: İnsan ancak yüreğiyle baktığı zaman doğruyu görebilir. Gerçeğin mayası gözle görülmez.''


''Ama gözler kördür. İnsan ancak yüreğiyle baktığı zaman gerçeği görebilir..''











12 yorum:

  1. Ah küçük prens 😊 nekadr da güzel bir kitap

    YanıtlaSil
  2. Bende yorumunu yaptım bu kitabın. Sıkılmadan tekrar tekrar okuyacağım bir kitap. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de, benim de :) Tekrar tekrar okuyup da bıkmadığım kitaplardan ^-^

      Sil
  3. Her yaştan insanın okuması gereken bir kitap, gerçekten! Çok severim Küçük Prens'i :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şeyiyle çok güzel. Çizimlerini de çok seviyorum :)

      Sil
  4. Küçük Prens'i ben geçen sene yani 29 yaşında okudum. Çocukken okusaydım ne hissederdim bilmiyorum ama yetişkin halimle çok sevdiğimi söyleyebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de geçen sene okumuştum ilk kez. Bence hayatın belli dönemlerinde, farklı yaşlarda farklı çıkarımlarda bulunabileceğimiz bir kitap. Değişmeyen tek şeyse okurken verdiği keyif sanırım :)

      Sil
  5. Güzel bir kitap Ama ondan daha iyileri,de var İlkay :) Sınırlama olmadan okunabilir kitaplar arasında her zaman yeri vardır :) Teşekkürler paylaşım için....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette vardır. Okunacak o kadar çok kitap var ki.. Daha keşif aşamasındayım ama arada böyle sevdiğim kitapları tekrar tekrar ve tekrar okumaya bayılıyorum :)

      Sil
  6. Lise son sınıfta rehber hocam vermişti oku sana çok şey katacak diye.Gerçekten bende çok sevdim.Sayfalarca süren bir kitap olmasa da insana çok fazla şey kazandırıyor.Blog alemine yeni katıldım yazılarınızı gerçekten beğendim sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle aramıza hoşgeldiniizz! :)) Ayrıca güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Benim de çok sevdiğim bir kitap Küçük Prens. Masalsı anlatımının içinde pek çok değer barındıran bu tip kitapları çok seviyorum zaten. Bloğunuza da göz atıyorum hemen :)

      Sil