19 Şubat 2017 Pazar

Aşk ve Gurur ve Zombiler | Film Yorumu #27


Herkese merhaba. :) Böyle bir uyarlamanın çekileceği haberini aldığım ilk andan itibaren filmi merak eder olmuştum aslında. Aşk ve Gurur'un gerek kitabını, gerekse filmini çok seviyorum. Hal böyle olunca, işin içine zombilerin girmesini baya bir tepkiyle karşıladım. Hikayenin büyüsünü bozacağını düşündüm belki de, bilemiyorum ama filme başlarken bile önyargılıydım. 'Nasıl olur da böyle bir aşk hikayesinin içine zombiler de karıştırılır' diye düşünüyordum ama basbayağı olabiliyormuş bunu gördüm. Hem de çok güzel oluyormuş. Hala daha orijinal hikayeyi hiçbir şeye değişmesem de bu uyarlamayı da sevdim.



''Dünyadaki bütün silahlar içinde en tehlikelisinin aşk olduğunu biliyorum. Zira ben de ölümcül bir yara aldım.''


Aslında bütün olaylar yine ana hikaye çevresinde dönüyordu. 18. yüzyılın İngilteresi'nde 5 genç kızını evlendirmeye çalışan Bayan Bennet'ın komik çabaları ve bütün o balolaların yanında dünyayı kasıp kavuran zombi virüsüne karşı da bir savaş veriliyordu. 
Kendini savunabilen hayatta kalıp kazanıyor, artık zenginlik ikinci planda. En çok da bunu sevdim sanırım. Kızlar da öyle çıtkırıldım değillerdi. Sıkıysa olmasınlar da göreyim. Ama Elizabeth yine başka, yine başka. Sanırım kendimle en çok özdeşleştirdiğim karakter yine Elizabeth oldu. Mr. Bingley'in kız kardeşleri onu ne kadar avam bulsa da, onun gözü karalığını hiçbir şeye değişmem.
Bir de Mr. Darcy cephesi var tabi. Yine gururlu, sert mizaçlı ama bir o kadar da aşık bir adam. Ah Darcy! Hangi evrende, hangi yüzyılda yaşarsa yaşasın, Darcy de hep bir numaralı erkek karakterim olarak kalacak sanırım.



Oyuncuları da sevdim. Hatta Aşk ve Gurur filmindeki oyuncuları ne kadar seversem seveyim, bu filmdeki oyuncuları daha çok benimsedim sanırım. Başta da dediğim gibi, kızların çıtkırıldım olmamasını çok fazla sevdim aslında.




''Yakışıklılık karakterle olur.''


Vee en çok sevdiğim bir diğer kısım. Darcy ve Elizabeth aşkı. Zaten onların aşkını genel olarak seviyorum ben. Yine başlarda bir soğukluk vardı aralarında. Özellikle de birbirleriyle dövüşme sahnelerini sevdim ben nedense. Böyle de tuhafımdır işte.
Ama son kısımları da hülyalı gözlerle izlemedim desem yalan olur. Bu filmdeki Papaz Colins'i de sevdim ben. Orjinal hikayedeki Collins'ten pek haz etmiyordum yoksa. Belki de Collins'i Matt Smith canlandırdığı için bu kadar sevmişimdir bilemiyorum. Zaten Matt Smith'in canlandırdığı bir karakterin sempatik olmaması mümkün mü ki?

Filmi beklediğimden daha çok sevdim. Ama yine de kitabını önüme fırsat çıkmadıkça alıp da okumam gibime geliyor. Farklı bir film arıyorsanız önerebileceğim bir filmdi.
Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. :)









10 yorum:

  1. Aşk ve Gurur diyince akan sular duruyor ben de resmen. :) Bu filmin fragmanını ilk izlediğimde 'Ay noluyoo yaa!' diye bir tepki vermiştim. İzlemek için can atmıştım, hala atıyorum ama korkuyorum izlemeye. (Çünkü ben korku türü filmleri izleyemiyorum. :( )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında öyle pek de korkunçlu kısımlar yoktu. Zaten korkunç bile değildi. İlk başlarda uyarlamayı gerçekten çok gereksiz bulmuştum ama izleyince fikrim değişti ^-^

      Sil
  2. Kitabını okuyacağım için şimdilik filmini izlemem ama beğenmene sevindim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabının cildini falan çok beğendim ama ben yakında okumam sanırım. İyi okumalar :)

      Sil
  3. Ben de filmi izlediğimde çok yapmacık bulmuştum, oyuncuları da sevememiştim bana duyguyu verememişlerdi. Sevebilmeyi isterdim, beğenmene sevindim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayıldım diyemem ben de ama sevdim ya ne bileyim, güzeldi :D Oysa seveceğimi de düşünmemiştim ^-^

      Sil
  4. kaç kere bakıp geçmişliğim var , bir şans vereyim o zaman :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlenecek daha güzel filmler vardır belki ama kafa dağıtmak için güzel bir filmdi ^-^

      Sil
  5. Dünyadaki bütün silahlar içinde en tehlikelisinin aşk olduğunu biliyorum. Zira ben de ölümcül bir yara aldım.'' alıntıya geeel. çok ilgimi çekti ya ben ilminin sevmemiştim kitabını da çok benimseyeyemiştim aşk ve gurur un ama sen bunu daha çok sevdim diyince benimde iştahım kabardı. Bu arada İlkaycım seni mimledim. Mime katılırsan memnun olurum. sevgiyle kal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Waoov değil ama Aşk ve Gurur'dan daha aksiyonlu olduğu kesin. Sonuçta işin içinde zombiler var :D Mime hemeennn bakıyorum ^-^

      Sil