26 Şubat 2017 Pazar

Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları | Film Yorumu #28


Herkese merhaba. Fark etmeden yeni bir alışkanlık edindim sanırım. Haftanın yorgunluğunu haftasonu izlediğim filmlerle atıyorum. İyi de oluyor aslında. Bu haftasonu da Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları'nı izledim. Yine izlemekte geç kaldığım bir film oldu aslında. Aylar öncesinde, film vizyona girmeden, fragmanını izleyip çok beğenmiştim. Kitabını her ne kadar sevsem ve farklı bulsam da, birçok kişinin aksine bayılarak okumamıştım da. O yüzden de olacak ki, filme karşı herhangi bir beklentim yoktu. Zaten izlemeyi de aylarca ertelemişim baksanıza. Ama her zaman söylüyorum ya ben size 'geç olsun da güç olmasın.'



Aslına bakarsanız kitabın büyük bir bölümünü unuttum. Kitabı okumamın üstünden asırlar geçmiş gibi hissediyorum ve hala Gölge Şehir'i okumadım. Yok mu bir alkış? -,- Neyse, buna rağmen, ve gördüğüm yorumlara dayanarak, kitabıyla film arasında farklılıklar olduğunu söyleyebilirim. Karakterlerin güçlerinde değişimler vardı en başta. Ana konu aynı işlense de ayrıntılar oldukça faklıydı. Filmin sonuysa kitabından bambaşkaydı zaten. Başarılı bir uyarlama olmasa da, izlemekten keyif aldığım, güzel bir filmdi.

Belki konusunu bir çoğunuz biliyordur, ama ben yine de kısa bir özet geçeyim. Jacob bütün çocukluğu boyunca, büyükbabasının ona anlattığı masallarla büyüyor. İçinde birbirinden tuhaf çocukların ve canavarların yer aldığı bu masallar, Jacob'u yıllar içinde baya etkiliyor. Bir gün büyükbabasının gizemli ölümü üzerine,  Jacob'a her ne kadar mantıklı gelmese de, bu masallardaki canavarlar yine etrafını sarıyor. Bu durumu atlatmak için de, babasıyla beraber büyükbabasının büyüdüğü yurdun olduğu adaya gidiyorlar. Orada da birbirinden tuhaf yetenekte çocuklar ve Bayan Peregrine ile tanışıyor Jacob. Ve tabii kendi yeteneğiyle de.



Dediğim gibi, ana tema aynıydı. Ama çevresinde gelişen olaylar da farklılıklar vardı. Bunun dışında oyuncular ve efektleri sevdim. Aslına bakarsanız, yapılan farklılıkları bile birçok kişinin aksine sevdim ben. Zaten bu tip uyarlama filmlere beklentisiz başlamayı, edindiğim engin tecrübeler sonucunda çok iyi öğrendim. O yüzden kıyaslama yapmamaya çalışıyorum mümkün mertebede.



Filmde Bayan Peregrine'i Eva Green'in oynayacağını öğrendiğimde çok sevinmiştim. Aslında bu konuda hayal kırıklığına da uğramadım. Eva Green'in kendine has havasını ve oyunculuğunu beğeniyorum çünkü. 



Çocukları da genel olarak sevdim. En çok merak ettiğim de ikizlerin güçleriydi. Yüzlerindeki maskenin anlamını falan çok merak ediyordum, sormayın yani. Filmin son bölümlerinde bu merakım da cevabını buldu neyse ki.

Diğer bir sevdiğim çocuk da Bronwyn'di. Ufacık tefecik içi dolu turşucuk dedikleri Bronwyn olsa gerek :D



En sevmediğim de gölgelerin lideri olan bu adam oldu. Bir karakter bu kadar sevimsiz ve akılsız olabilirdi yani. Hayır, sen kötü adamsın kendine gel. O kadar saçma yerlerde duraksıyordu ki, sinir kat sayımı arttırdı. Sinir şey..



Açıkçası kitabından bağımsız düşünürsek ben filmi sevdim. Devamı çekilirse de izlerim. Puanlamayı da bu düşünceme dayanarak yaptım zaten. Ayrıca filmin sonunda çalan müzik çok çok çoook güzeldi. Siz de mutlaka dinleyin bence. Dinlemek için TIK TIK

Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. :)









6 yorum:

  1. Biz de haftasonu ne izlemek diye düşünüyorduk.Karşımıza bir alternatif çıkmış oldu.Teşekkürler..
    Bu arada filmin sonundaki müzik gerçekten güzelmiş.Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şarkıyı beğenmenize sevindim. Umarım filmi de seversiniz. Asıl ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için :)

      Sil
  2. hem sevmiş hemde tam puan vermişsin. vay be. mimlerde ve eleştiri yazılarında uyarlamasından kimsenin hoşlanmaıdğını görmüştüm. karakterlerin özellikleeri ve yetenekleri değiştiriliyormuş falan. ben ne okudum ne izledim. yakın zamanda okumayı düşünüyordum ama uyarlama izlemeyi pek sevmediğimden birde olumsuz yorumları göz öününe alırsak aslında izlemeyi düşünmüyordum. ama belki de dediğin gibi değişiklikler güzeldir ve filme ve karakterlere yakışmıştır. belki bende beğenirim. eva green i ve oyuculuğunu da seviyorum zaten. düşünülebilir. güzel paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi izleme nedenim de mim yazılarıydı zaten :D Kitabı herkes kadar sevmiyorum en başta. Belki de bu yüzden uyarlamadaki başarısızlığına çok takılmamışımdır bilemiyorum ama filmi izlerken keyif aldım ben. Bağımsız düşünüldüğünde güzel bir filmdi bence. Zaten kitapla ana hatları aynıydı. Ayrıntılarda baya farklılık vardı ama sevdim onları da. İyi günümdü belki de. Çünkü böyle konularda baya acımasız davrandığım filmler var :D

      Sil
  3. Bu serinin hayranı çok ama benim hiç ilgimi çekmiyor. Filmini izlemekle yetineceğim. Madem sen de beğenmişsin merakım daha da arttı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serinin ilk kitabını okudum ben de. Ortada bir farklılık, özgünlük olduğu doğru ama dediğim gibi ben de herkes kadar sevememiştim. İkinci kitapta ne düşünürüm bilmiyorum ama filmini sevdim. Öneririm :)

      Sil