4 Şubat 2017 Cumartesi

Fantastik Canavarlar Nelerdir, Nerede Bulunurlar? | Film Yorumu #26


Herkese merhaba. Fantastik Canavarlar'ı izlemeyi gerçekten çok uzun zamandır istiyordum. Hem de filminin çekileceği haberini aldığımdan beri. Ama bu zamana kadar izleme fırsatı bulamamıştım. Zaten hep böyle merak ettiğim filmleri uzun süre izleme fırsatı bulamam.
Tatilin son günlerinde kafa dağıtmak adına film izlemeye karar verdim. Fantastik Canavarlar'da uzun süredir aklımda olduğundan fırsat bulmuşken filmi izledim. Bütün o büyülü atmosferi çok özlemişim. Karar verdim ben de ileride Seherbaz olucam -,-



Filmimiz yine bildiğimiz Harry Potter evreninde geçiyor. Tabi Harry Potter'ın yeri çok ayrı ama o büyülü atmosferi her koşulda seviyorum ben. Filmimiz de Harry Potter öncesinde bir zamanda geçiyor. Zaten 'Fantastik Canavarlar Nelerdir, Nerede Bulunurlar?' Hogwarts'da okutulan bir ders kitabıydı. Filmde de bunun bahsi, yani kitap olarak basılacağı, geçiyor zaten.

Filmimiz Newt Scamander'in elinde bavuluyla New York'a gelmesi ile başlıyor. Bu küçük bavul aslında görüldüğü gibi sıradan bir bavul değil. İçinde birbirinden ilginç fantastik yaratıklar var. Ama New York'ta işler biraz karışık. 
Büyü komitesinin gizli işleri de işin içine girince durum iyice karışıyor.



Filmin konusu hakkında derinlemesine bilgi veremem zaten. Aksi halde anlatacağım her şey spoiler olacak gibi hissediyorum. Bunun dışında, filmin efektleri falan çok yerindeydi. Gönül isterdi ki filmi sinemada izleseydim. Ama siz de benim gibi filmi hala izlemediyseniz mutlaka izlemelisiniz. Özellikle de Harry Potter hayranlarına bilhassa önerebileceğim bir film. En azından insanın içindeki özlemi birazcık hafifletiyor.

Oyuncuları da genel anlamda sevdim. Filmde bir şeyler eksikti eksik olmasına (ne olduğunu tam olarak çözemesem de) ama efektler, kurgu, oyuncuların (en azından) duruşu başarılıydı.

Aya böyle keyifli bir filmle giriş yapmak da güzel oldu benim için. İçinizdeki sihir hiç sönmesin. Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. :)






27 yorum:

  1. Harika bir film! :)
    Harry Potter'ı sevenler kesinlikle izlemeli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Harry Potter olmasa da, HP severler bence de mutlaka izlemeli :)

      Sil
  2. Filmi sinemada izlemiştim. İlk gün için önceden bilet ayırtmıştık ve maalesef altı yaşındaki çocuklarını getirip hem çocukları hem de kendileri konuşan saçma bir grup önümüzde oturuyordu. -_- Filmi düşününce aklıma geldi o yüzden yazmadan edemedim. :D Fantastik Canavarlar sırf HP dünyasına geri dönmek için izlenir. Ayrıca Eddie Redmayne çok başarılı bir performans sergilemiş, umarım devam filmlerini de beğenerek izleriz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O tip insanlara ben de acayip sinir oluyorum ya. Hayır yani konuşacaksan az daha bekle film internete düşünce evinde bol bol konuşarak izlersin değil mi ama? -,- Aynen iyi nostalji oldu bana da :D

      Sil
  3. Ben daha Harry Potter'ın ne film ne kitap serisini tamamlayabildim. :D O yüzden buna bakabileceğimi de sanmıyorum, kitabını okurum belki bir ara. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabını ben de istiyorum ya. O değil de HP'yi ben de kütüphaneden alıp okumuştum. O yüzden şu an elimde sadece ilk kitabı var. Keşke en baştan kitapları kendim alıp okusaydım diyorum şimdi. Çok fena maraton yapasım var ama kitaplar yok elimde :((

      Sil
  4. Tekrar izleyesim geldi, tatil bitmeden izleyeyim :D Potterhead olmak harika bir duygu değil mi? :D

    YanıtlaSil
  5. Harry Potter dedin benim ilgimi çekti şuan. Kadro da fena görünmüyor. Vaktim olduğunda izleyebileceklerim arasına alabilirim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğim gibi, bir Harry Potter olmasa da güzeldi bence :)

      Sil
  6. bu filmi sinemada izlemek istiyordum ama o ara nasıl olduysa sinemaya gidemedim. sonra bir baktım gösterimden kalkmış. üzüldüm ama sanırım devam filmleri çıkacakmış. onları kaçırmam artık. bu film evde televizyondan izlenecek. :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı durum benim de başıma gelmişti. Filmi sinemada izlemeyi çok istiyordum ama fırsat olmadı işte. Amaann geç olsun da güç olmasın. Bu söz de benim değişmeyen sözüm oldu artık :D

      Sil
  7. Ben nie harry poter izleyemiyorum acaba 😃 yeni farkettim hic bir serisini seyretmedigimi.Oysaki film izlemeyi severim 😃 sanırım cezbetmedi beni karakterler 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonunu bildiğim filmleri tekrar tekrar izlemekten hoşlanmam ama Harry Potter'ı her seferinde izlemeyi çok severim mesela. O yüzden bu durum kişiden kişiye değişir tabi :)

      Sil
  8. Çıktı hafta gitmiştim yanlış hatırlamıyorsam. Bayıldım! Harikaydı. O canavarlar özellikle... "yicem yaaa!" diyerek salonu terk etmiştim hahahaha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harry Potter'dan sonra kurgusu biraz boş geldi bana ama efektler falan güzeldi yani ^-^

      Sil
    2. Bir iki üc mimmmmmm.Mimlendin canm yaparsan sevinirim 😃

      Sil
  9. Çok güzel bir filmdi ben de izlemiştim :)

    YanıtlaSil
  10. Salamlar. Filmi bilmirəm amma yorumu gözəl olmuş:) Gülməlidi bəlkə amma Herry Potter-i də izləmək imkanım olmayıb indiyəcən. Belə filmlər marağımı çəkir əslində. Amma zaman qıtlığı hər şeydən alıqoyur insanı:( Sevgilər.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman bulamamak çoğu kişinin sorunu malesef ki. Ayrıca çok teşekkür ederim :)

      Sil
  11. İzlemedim, izlemeliyim bilemedim, harry poter lisedeyken çok modaydı ilk kitabını çok hızlı okumuştum. Sonrasında devamı gelmedi. Neyse aklımızda bulunsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boş zamanlarda izlenilebilecek bir film. Bence de aklınızın bir köşesinde bulunsun :))

      Sil