28 Şubat 2017 Salı

Favoriler | Şubat 2017


Herkese merhaba. Veee bir ayın daha sonuna gelmiş bulunuyoruz. Yavaş yavaş kışı terk ediyoruz aslında. Yarın Mart'ın ilk günü ama Mart'a güven olmaz derler ya bakalım. Umarım yeni ayla beraber yeni güzellikler gelir hayatımıza.



Bu ay okuma anlamında kötü bir ay sayılmazdı aslında. Tatilin etkisiyle Ocak ayında okuduğum onca kitaptan sonra resmen çakılma etkisi yaşasam da okul temposu düşünülürse 3 kitap idare eder bir rakam diyebilirim. Hem okuduğum kitaplar da birbirinden güzeldi. Hepsini büyük keyifle okudum.




Ayrıca bana sevdiğiniz, güzel şiirlerden öneriler yapar mısınız? Denk geldiğinde şiir okumayı seviyorum ancak malesef ki bu konuda bir hayli cahilim desem yeridir -,- Edebiyat dersi için bir şiir seçmem gerekli ama kararlaştıramadım bir türlü. Yardımınıza ihtiyacım var anlayacağınız.



Bu ay izlediğim filmlerden de genel olarak keyif aldım. O yüzden net olarak söyleyebileceğim öncelikli bir film yok aralarında.



Ayrıca bu ay içinde Fringe'e başladım. Aldığı övgüleri hak eden bir diziymiş gerçekten de. Onun dışında Sherlock'tan birkaç bölüm izledim. Sherlock'u düşünürken izlemek bazen gerçekten beynimi yakıyor. Hala izlemediyseniz mutlaka siz de başlayın Sherlock'u izlemeye.



Geçtiğimiz günlerde Youtube'da yeni bir kanal keşfettim. İsmi Destansı Rap Savaşları. (TIK TIK) Gerçekten komik atışmalar var bazı videolarda. Mesela..



Bunun yanında edebiyatta ezber yapmak için yeni bir formül buldum. Daha doğrusu bulunan formülü keşfettim desek yeridir. Yine rap şeklinde sanatçıları ve eserleri kodlamışlar. Yolculuklarda sınava hazırlanmak için ideal çözüm :) Benim favorim Tanzimat Edebiyatı oldu.



Bunun dışında Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları filminin son kısmında çalan şarkıya bayıldım.



Bu ayı da iyi kötü bu şekilde bitirdik. Bir sonraki ayın daha güzel ve verimli geçmesi dileğiyle hoşçakalın :)




21 yorum:

  1. Bir sen bir de Gözde sağ olsun Jack London okuma hevesiyle doluyorum sayenizde :D Uyguna bulursam Martin Eden fuardan alacağım kitaplardan biri olucak bu gidişle :D

    İmpalanın Tanzimat videosuna baktım ve bayıldım gerçekten. Şu an ikinciye dinliyorum ve ritim bayağı sardı, ben bunu dinlerim normalde de :D Keşke 12. sınıfta olsaydım bayağı işime yarardı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Okuyan Muggle sayesinde okudum Martin Eden'i zaten. Diğer pek çok kitap gibi. O yüzden ona gerçekten teşekkür borçluyum :D Tanzimat Edebiyatlı olanı ezberledim dinleye dinleye. Ritmini falan da çok güzel yapmışlar ^-^

      Sil
  2. Fringe ya *.* İlk sezon biraz sıkıcı gelebilir ama mutlaka devam etmeni tavsiye ederim güzel dizidir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman buldukça izlemeyi planlıyorum. Sevdim baya ben de ^-^

      Sil
  3. İmpala videolarına bayıldım :D Ama benim içinde biraz geç oldu, belki aöf edebiyatta işime yarar :D Benim bugünkü favori şiirim Didem Madak'tan Hatalı Teşbihler, Human Rights dersinde sıkılırken okudum. :D Ama edebiyat dersine uygun olmayabilir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun merak ettim. Ben yine de bakayım şiire, teşekkür ederim :D

      Sil
  4. oo çok verimli bir ay olmuş, kitap sayısına takılmamak lazım ama sonuçta dersler olunca başka :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah o dersler yok mu -,- Hayır yani zamanımın çoğu boş geçiyor gibi hissediyorum ben okulda. Evde daha verimli çalışıyorum hem. Amaan neyse ne, başa gelen çekilir :D

      Sil
  5. Fringe izledigim en güzel bilim kurgu dizilerinden biri ♥ blogunu yeni kesfettim bu arada, kendiminkine de beklerim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sevdim baya. Ayrıca teşekkür ederim, hemen dönüş yapıyorum :)

      Sil
  6. Zaman bulabilsem izlemek istedigim dizilerin basinda Fringe geliyor. Gercekten o kadar cok ovuldu ki, cok merak ediyorhm. Bu arada siir onerisi olarak ben de lisedeyken siir dinletisinde Sezai Karakoc - Mona Rosa siirini okumustum. Tavsiye ederim. Hikayesi beni cok etkilemisti. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemeenn bakıyorum şiire. Çok teşekkür ederim ayrıca :)

      Sil
  7. Sanırım Destansı Rap Savaşları'nın videoları bir ara Onedio'da paylaşılıyordu ama hiç izlememiştim, bir ara bakayım. Bu sene kitap okuma açısından çok uğursuz. Reading Slump dönemimde bile en azından 5 kitap okurdum, şimdi 2-3 tanedir sanırım.

    Umarım mart ayında beklediğimiz verimi buluruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buna da şükür diyorum ben. Geçtiğimiz Aralık ayında sadece 1 kitap okumuştum. 1 kitap nedir ya, rezillik -,-

      Sil
  8. BBC's Sherlock'un çıkmadan 2 yıl önce haberi olan ilk hayranlarından biri olarak tavsiyem birkaç bölümü üst üste izlememen aksine bir bölümü birkaç kez izlemen. Çünkü her izlediğini bir sürü yeni ayrıntı yakalayacağına eminim.
    Fringe efsanedir. Efsanenin dibidir.
    İyi eğlenceler dilerim sana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sherlock için söylediğine katılıyorum. O kadar çok olay bir arada oluyor ki insan ister istemez arada bir şeyler kaçırıyor. Bir de üstüne yeni bölümlerin ayda yılda bir gelmesi eklenince en iyi yol tekrar izlemek gibi. Fringe'e de devam o zaman :)

      Sil
  9. Bence çok güzel bir ay geçirmişsin. Üç kitap okusan da hem kalın hem de çok güzel kitaplar okumuşsun.

    Sevdiğim şiirlerden birkaçını yazayım, belki senin de hoşuna gider. Cahit Sıtkı'dan Desem ki, Ataol Behramoğlu'ndan Aşk İki Kişiliktir, yılmaz Erdoğan'dan Yeni Bir Sayfada Sana Bakmak, Victor Hugo'dan Ağlamak için gözden yaş mı akmalı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim gerçekten :) Hala daha ne okuyacağımı bulamadım çünkü.

      Sil
    2. Üstüne bir de ezberlemeliyim, o yüzden bu kadar seçici oldum aslında.

      Sil
  10. Fantastik Canavarlar dışında diğer iki izlediğim film içinde orta karar diyebilirim. Kitapların okuma hızına bakarsak hiç azımsama kendini derim bence gayet iyisin :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ayda aynı tempoda gitti aslında. En azından güzel kitaplar okudum diyerek avutuyordum ben kendimi. İyi moral oldu yorumun. Teşekkür ederim :))

      Sil