3 Şubat 2017 Cuma

İçimdeki Müzik | Kitap Yorumu



Ayın ilk kitabının yorumuyla herkese merhaba :) Musmutlu, her şeyin gönlünüzce olduğu ve tabiki bol kitaplı, dopdolu bir ay geçirmenizi dilerim. İyi dileklerimizden sonra kitabımızın yorumuna tüm enerjimizle geçelim bakalım. 
Böyle bir anda popülarite kazanan kitaplara karşı, bazen nedensizce de olsa, hep bir önyargım olurdu. Ama neyse ki bu kitapta bu şekilde olmadı bu durum. Zaten bir kere kitabın konusunu okuduğum ilk anda bile tüylerim ürperdi. Hayatın içinden, insanı sarsan ve bir o kadar da hüzünlü bir konu. Ve malesef biraz da acımasız.


'' Çok küçükken, belki henüz birkaç aylıkken kelimeleri bana ikram edilen tatlı bir içeceğe benzetir ve limonata gibi içerdim. Sanki tatlarını alırdım. Karmakarışık düşüncelerime ve duygularıma anlam kazandırırlardı.''


11 yaşındaki Melody hikayemizin anlatıcısı. Çok zeki, bıcır bıcır bir kız. Ve çok güçlü. Aklında bir sürü kelime var, hem de bir sürü. Ama konuşamıyor, yürüyemiyor, yazamıyor. 
İnsanlar onun içindeki senfoniyi dinleyemiyor, sesinin güzelliğini duyamıyor. Sadece belli kalıplar üzerinde onu yargılıyorlar. Hayattaki diğer pek çok şey gibi. Ama Melody her şeye rağmen direniyor ve içindeki müziği insanlara duyurmak için çaba sarf ediyor. Aldığı ödülleri hak eden, belki basitçe yazılmış ama sarsıcı bir kitap. 


Ama bazen ben de öyle hissediyorum - birisi benim de söylemek istediklerimi başımın üzerindeki baloncuklara yazsa, böylece insanlar ne düşündüğümü bilse? Böylece yerime konuşan o kocaman baloncuklarla yaşayabilirdim.


Doğal olarak kitabı çok sevdim. Büyük küçük pek çok kişiye gönül rahatlığıyla önerebileceğim, insanda farkındalık oluşturabilecek bir kitap. Belki Melody'nin hikayesi sayesinde biz de kendi hatalarımızı, belki istemesek de verdiğimiz tepkilerin büyüklüğünü fark edebiliriz diye umuyorum. Çünkü çevremizde Melody gibi pek çok çocuk var. Belki farkında olduğumuz, belki de olmadığımız..

Şaka maka tatilimin son günleri geldi çattı. Ama iki güne neler sığdırılmaz ki? (Tamam bu biraz avuntu) Tatilim verimli geçip geçmediğini fark edemeyeceğim kadar hızlı geçti. En azından bol bol kitap okudum. Umarım bu okuma tempom çok fazla düşmez.
Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. :)









10 yorum:

  1. Valla ne kadar çok kita okuyosun ben yazılarını okurken bile yetisemiyorum masallah sana 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha teşekkür ederim :)) Artık alışkanlık olmuş okuyoruz, okuyoruz, okuyoruz :)

      Sil
  2. özgün bir kitaba benziyor. Konusu da ilgimi çekti. Basit yazılsa bile verdiği mesaj ve farkındalık yaratması önemli değil mi zaten. ana karakterin minik bir kız olması da bence farklı kılmış kitabı. okuyacaklarıma ekledim. alıntılarda çok güzeldi ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Bence pek çok kişiye hitap edebilecek bir kitap. Kitabı okumak için birazcık bile isteğin varsa şans vermelisin bence. Melody içinde bulunduğu durumu çok güzel anlatmış :)

      Sil
  3. Kitabı instada özellikle çok gördüm, merak ediyordum. Sen de beğendiğine göre, severek okuyacağımı düşünüyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de instagramda herkeste görmeye başlamıştım kitabı. Hayır yani böyle bir anda popüler olan kitaplara da önyargım olurdu ama kitabın konusu baya etkileyici geldi bana. Kitabın anlatımı falan basitti ama konusu oldukça etkileyiciydi. Zaten kitabın anlatıcısı da 11 yaşındaki bir çocuk. Bence sen de seveceksin :)

      Sil
  4. Kitap okumaya aşık olan biri olarak mutlaka bakıcam bu kitaba :)

    YanıtlaSil
  5. Hep aklımda ama bir türlü alamadığım bir kitap... Zaten şu aralar istesem de alamam. Fazla kitap alışverişi ailelerin gözlerine mini minnacık batıyor mu ne sanki? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma sorma. Ben de İçimdeki Müzik'i çaktırmadan almıştım. Hoş, kitabı alacağımdan benim de haberim yoktu ya neyse :D

      Sil