1 Şubat 2017 Çarşamba

Kayıp Ruhlar Şehri (Ölümcül Oyuncaklar #5) | Kitap Yorumu


Şu an acı çekiyorum. Gerçekten acı çekiyorum. Yerimde duramıyorum. Meraktan kıvranıyorum. Kayıp Ruhlar Şehri bitti ve elimde 6. kitap yok. O kadar olaylar olaylar ve olaylar oldu ama benim elimde 6. kitap yok.
Ama ben böyle olacağını biliyordum. Bu yüzden önlemimi almak adına, test kitabı almayı kendime bahane ederek bu soğukta tek başıma çıktım dışarı. Ama aklımdaki tek şey Cennet Ateşi Şehri'ni almaktı. Bu görevi gerçekleştirmek benim için çok önemliydi..
Amaaa bütün Bornava'yı dolaşmama rağmen Cennet Ateşi Şehri hariç bir sürü şey alıp eve döndüm. Çünkü koskoca Bornova'da istediğim tek şeyi bulamadım. Üstelik kitabı bulmak adına gerçek anlamda Bornova'yı turladım ama yoktu, hiçbir yerde yoktu.
Ve şu an iyi değilim. Sanırım hayattaki şansım tam olarak bu. Ama dayanabilirim. Evet bunu başarabilir ve yorumumu yazabilirim. Evet fazla uzattım ama bu durum gerçekten de sinir bozucu değil mi? Hadi ama..


''Her şeyin arasında bir çatlak var,
Bu sayede ışık içeri giriyor.''


Şimdiii, nereden başlamalıyım acaba? Şunu baştan söyleyerek vicdanımı rahatlatmak istiyorum. İlk 3 kitaba kadar seriyi bariz bir şekilde sevmiyordum. Evet seveni çoktu, evet ben de Cassandra'yı ve yazdığı diğer serileri seviyorum ama bu seriye bir türlü ısınamamıştım işte. Taakiii 4. kitaba kadar. ( Yorum için TIK TIK ) Bu kitapsa ondan da güzeldi. Koskoca kitabı (küçük ve talihsiz macerama rağmen) bir buçuk günde okuyup bitirdim. İyi de yaptım, şimdi meraktan çatlıyorum -,-

Neyse, bu kitapta olaylar daha da bir alevleniyordu. Zaten Düşmüş Melekler Şehri geçiş kitabı görevinde gibiydi daha çok. Bu kitaptaysa olayların rengi iyice ortaya çıkıyordu ama yazının bundan sonrası SPOILER içerecek. O yüzden seriyi buraya kadar okumayanlar bence okumaya devam etmesinler!



Bildiğiniz üzere geçtiğimiz kitapta Simon Lilith'i kısmen de olsa yok etmeyi başarmıştı. Ancak Lilith yok olsa da amacına ulaştı. Jace, Sebastian'ı hayata döndürerek ortadan kayboldu. Tabiki hipnotik bir etkiyle. Artık onlar birbirlerine bağlanmıştı. Bu yüzden Sebastian'ı öldürmek mümkün değildi. Tabii, Jace'e de zarar vermemek için.

Bizim minik ama cesur gölge avcımız Clary, yine cesur ama acemi vampirimiz Simon'un da yardımıyla Jace ve Sebastian'ın peşinden gidip çözüm yolu bulmaya çalışacaktı. Sebastian'a rol yapması gerekliydi ama sanırım rol yapan sadece o değildi. Bence bu kadarı yeter devamı da kitapta zaten. Ama şunu söyleyebilirim ki, insanı hop oturtup hop kaldıran olaylar silsilesinin başlangıcıydı bu durum.

SPOILER BİTTİ!!!!



Geçit bile Magnus'un saçlarını bozmayı başaramamıştı. Gururlu bir hareketle saçlarına dokundu. ''Dokun istersen'' dedi Isabel'e.
''Sihir mi?''
''Saç jölesi. Ricky'nin Yeri'nde 3.99'a satılıyor.''


Bu kitapta olaylar daha eşit dağılmıştı bence. Yani her karakterin ne yaptığı eşit bir şekilde dağıtılmıştı. Cassandra'nın yazdığı bütün bu gölge avcılarıyla ilgili serilerde sanırım en en en favori karakterim Magnus. Adam zaten yıllara sığamıyor. Onun geçmişi de ayrı bir gizem zaten. Bane Günlükleri'ni de sırf bu yüzden merak ediyorum. Magnus'un geçmişiyle ilgili küçücük de olsa bir bilgi kırıntısı vardır belki içinde. (Okuyanlar bu konuyla ilgili lütfen lütfen lütfen yorum yazabilir mi?)

Yine ara ara Will'in adı geçiyordu. Ama yeter artık dayanamıyorum ya. Gerçekten her seferinde gözlerim doluyor o bölümleri okurken. Çok özledim onları. Sanırım 6. kitapta Tessa (ve serinin içinde saklı olan biricik Jem'mimiz) de gelecekmiş. Artık nasıl dayanırım bilmiyorum ama onlarla ilgili de bir şeyler okumak istiyorum artık. Çok özledim.

Evet durmadan bir şeylerden şikayetçi olduğum bir yazımın daha sonuna geldim. Umarım dayanabilmişsinizdir. Siz de seri ve kitapla ilgili düşüncelerinizi yorum olarak bırakabilirsiniz. Üzerinde konuşmak belki acımı azaltır.
Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. :)








2 yorum:

  1. Cafe Tigrisin blog keşif etkinliğinden geliyorum ve sizi takibe aldım. Bana da beklerim muhakkak.

    www.nilgunozenaydin.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, hemen dönüş yapıyorum :)

      Sil