12 Şubat 2017 Pazar

Pazar 6'lısı: Romantik Türdeki 6 Kitap


Herkese merhabaaa :) Bu hafta yepyeni bir etkinlik yazısıyla karşınızdayım. Daha doğrusu, bu yeni bir etkinlik değil ama ben bu eğlenceli etkinliğe  yeni katılıyorum diyelim. Belki artık birçoğunuz Periodic Library'nin başlattığı 'Pazar 6'lısı' yazılarını biliyorsunuzdur. Benim de uzun zamandır (tuhaf bir şekilde) istikrarla yazdığım 'Cumartesi İlk Beş' yazılarım için doğaçlama konularım tükenince ve biraz da sıkılınca, farklı bir etkinlik güzel olur diye düşündüm. Veee bu haftanın konusu olan 'Romantik Türdeki 6 Kitap' yazımla burdayım işte.
Siz de bu etkinliğe katılmak istiyorsanız Pazar 6'lısının Şubat temalarına buradan (TIK TIK) ulaşabilirsiniz. Haydiii, başlayalım :)







1. Jane Eyre - Charlotte Bronte

Nasıl da cıvıl cıvıl, nasıl da sıcak bir aşktı onlarınkisi. Oldukça da gizemli ve bir o kadar da keyifli bir Dünya klasiği Jane Eyre. Mutlaka okuyun :)


2. Gurur ve Önyargı - Jane Austen

Ah Mr. Darcy! Ah Jane Austen.. Böyle karakterleri nereden bulursun ki? Jane Austen'a olan hayranlığımı belki bilenleriniz vardır. Bu hayranlık da Gurur ve Önyargı'yla başlamıştı zaten. Neden yıllarca Aşk ve Gurur adıyla çevrilmiş onu hala daha anlayamam ama. Gurur ve Önyargı çok daha uygun geliyor bana. Neyse, konumuz da bu değil nasılsa. Ne diyorduk? Hah, Elizabeth ve Darcy aşkı.. Ah ah!


3. Her Kalp Kendi Şarkısını Söyler - Jan - Philipp Sendker

Onlarınkisi gözle görülmeyen, mesafelere, yıllara sığmayan bir aşk. Okumaktan büyük keyif aldığım bir aşk hikayesiydi aynı zamanda. Hem öyle vıcık vıcık da değil. Hem çok gerçek, hem de çok masalsı bir aşk..


4. Senden Önce Ben - Jojo Moyes

Bence artık birçoğunuz Senden Önce Ben'in gerek kitabından, gerekse filminden haberdardır. Gülümsetirken ağlatabilmek gibi üzerimde değişik etkiler bırakan bir kitaptı.


5. Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu - Stefan Zweig

Kısacık ama yılların özlemiyle yüklü bir kitap. Çok kısa sürede ama çok da severek ve etkilenerek okuduğum bir kitaptı. Hüzünlü bir aşk hikayesi.


6. Kürk Mantolu Madonna - Sabahattin Ali

Ana karaktere her ne kadar çok çok ama çoook kızsam da, yine de ona üzülmekten kendimi alamadığım, bir dönemin aşırı popüler olan kitabı, Kürk Mantolu Madonna..
Okumayınınız varsa okuyun bence. Sabahattin Ali kitaplarına başlangıç için ideal başlangıçlardan birisi. 



Ben bu etkinliği çok sevdim. Yazıyı yazarken de garip bir heyecan vardı içimde ki sormayın yani. Bu arada hazır konumuz da müsaitken, 14 Şubat sevgililer gününüz kutlu olsun. Ben de gidip de Outlander mı izlesem, ne yapsam? :)
Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. :)






9 yorum:

  1. kürk mantolu madonna yı ve senden önce beni bende çok beğenmiştim. hatta romantik türde pek kitap okumadığım için böyle bir 6 lıya katılsam muhtemelen bende senden önce beni listeme alırdım. Jane Austen'ın eserini bende okumuştum. Ama belki erken yaşlarda okuduğumdan belki o dönemki başka nedenlerden öyle çok fazla etkilememişti beni. Jane Austen hayranı olduğunuz için aban kızıyor olabilirsin ama bir daha okuyup eserin gerçek değerini anlayabileceğime inanıyorum. isminin o şekilde çevrilmesi bana da itici gelmişti. şu sıralar zweig okuyup duruyorum. Bilinmeyen Kadının Mektubunu en kısa zamanda oumaya çalışacağım. güzel bir altılı olmuş. teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben genel olarak yazarı seviyorum aslında. Zaten genel olarak o dönemin kadın yazarları bana sempatik geliyor ama Jane Austen bambaşka benim için. Her eserinin mutlu sonla bitmesinin nedeninin kendi yaşayamadığı aşkı olduğunu duymuştum. Gurur ve Önyargı'yı da o dönemde yazmış sanırım. Yani kendi hayatını karakterlere yerleştirmiş. Belki kitabı bu kadar çok sevmemde bu da başka bir etkendir, bilemiyorum ama seviyorum :)

      Sil
  2. Altılıdan sadece Her Kalp Kendi Şarkısını Söyler'i okumamışım :)) Gurur ve Önyargı'yı ilk okuduğumda Aşk ve Gurur ismiyle okudum, bu nedenle belki kulağıma daha güzel geliyor :D Aslında doğru olan Hasan Ali Yücel başlığı ama Hamdi Koç çevirilerini sevmediğim için İş Bankası basımını almadım. Çok didikliyorum galiba :D Keyifli okumalar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Aşk ve Gurur ismiyle çıkan basımını okumadığım için öyle düşünüyorum sanırım :) Belki denk gelirse başka bir yayından bir kez daha okuyabilirim tabi. Zaten okumaktan bıkmayacağım bir kitap. Her Kalp Kendi Şarkısını Söyler'i ben severek okumuştum. Masalsı bir havası var kitabın. Farklı ve hoş :)

      Sil
  3. Az önce yorum yaptım ama noldu anlamadım :D

    YanıtlaSil
  4. Gitmemiş az önceki , dedim ki iyi kitaplar ve romantik aşklar :D daim olsun etkinliğin :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha olsun :D Teşekkür ederiimm ^-^

      Sil
  5. Ben bu yazını kaçırmışım ya. Bir ay gecikmeyle de olsa okuyup yorumumu yapıyorum :-)

    Her Kalp Kendi Şarkısını Söyler'i bir arkadaşım çok sevmiş ve önermişti. O günden beri okuma listemde.

    Diğer kitapların hepsini okudum, Senden Önce Ben'i de sinemada izledim. Güzel tercihler yapmışsın :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç olsun da güç olmasın. Asıl yazımı okuyup da sevdiyseniz ne mutlu benim için :) Her Kalp Kendi Şarkısını Söyler de baya farklı bir kitaptı. En azından yazarın üslubunu çok farklı ve güzel bulmuştum ben :)

      Sil