11 Mart 2017 Cumartesi

Ağlamak İçin Gözden Yaş Mı Akmalı? | Şiir Köşesi #1


Herkese merhaba. Aklıma çok da farklı olmayan ama çok da güzel bir fikir geldi. Şiir köşesi yapalım mı? Yani böyle ara ara bir şiir paylaşalım. Böylece hem bildiğimiz şiirleri anımsamış oluruz, hem de yeni şiirler keşfederiz, belli mi olur? Ödev olarak verildiği için, yani bir anlamda zorlama olduğu için, şiir bulma konusunda bir hayli isteksizdim ama yeni şiirler okudukça şiiri sevmeye başladım. Oysa ne güzel şeymiş şiir. Nasıl da kıymetini bilememişim..
Bu şiiri belki bir çoğunuz zaten biliyordur. Benim de sevdiğim bir şiirdi aslında. Sevgili Şule Uzundere 'nin  (Şule ablaya sevgiler ^^) önerisiyle şiiri anımsamış oldum ben de.



Ağlamak İçin Gözden Yaş Mı Akmalı?

Ağlamak için gözden yaş mı akmalı? 
Dudaklar gülerken, insan ağlayamaz mı?
Sevmek için güzele mi bakmalı?
Çirkin bir tende güzel bir ruh, kalbi bağlayamaz mı?
Hasret; özlenenden uzak mı kalmaktır?
Özlenen yanındayken hicran duyulamaz mı?
Hırsızlık; para, mal mı çalmaktır?
Saadet çalmak, hırsızlık olmaz mı?
Solması için gülü dalından mı koparmalı?
Pembe bir gonca iken, gül dalında solmaz mı?
Öldürmek için silah, hançer mi olmalı?
Saçlar bağ, gözler silah, gülüş kurşun olamaz mı?


                                            - Victor Hugo



8 yorum:

  1. Çok güzel bir fikir arada şiir paylaşmak. :) Ben de elimden geldiğince arada bir bir şiir ve şair yazısı yazmaya çalışıyorum. Hem biraz şiir okuyalım, şiirin ruhundan yararlanalım, hem de şairlerimizi tanıyalım diye. :) Senin de kalemine sağlık bu arada. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiir gerçekten güzel şey. İnsanın güzellikleri görmesini sağlıyor. Çok teşekkür ederim ayrıca :)

      Sil
  2. Bazı seyler zorumluluk olsa da onu sevımlı hale getrmek bızım işimiz.. Sende bu durumu avantaja cevrmeyı cok guzel basarmıssın 😊👍 Bızde boylelıkle guzel şiirlerimizi tekrar tekrar okuruz guzel olur.. Bu şiir de pek hoşş 👍Yenı sıırlerde gorusmek dılegı ıle dıyelım 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zorunlulukları eğlenceli hale getirmeden insanın yapası gelmiyor malesef. Ara ara yeni şiirler gelecek :)

      Sil
  3. Victor Hugo güzel yazmış.Sen de güzel bir fikri paylaşmışsın. Güzel şeyleri paylaşmak da güzel.Tıpkı şiir gibi.Bu güzelliklerden mahrum kalmamak dileğiyle.Yeni şiirlerde görüşmek dileğiyle. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten etrafımızda hep güzellikler olsun :)

      Sil
  4. Adımı bloglarda görünce ne kadar mutlu oluyorum :-)

    Ben şiir sevmem. Türkçe öğretmeniyim, kitap okumayı çok severim ama şiir bana hitap etmiyor çünkü güzel şiir yazmanın çok zor bir iş olduğunu düşünüyorum. kötü şiirler de beni türden soğuttu. Bu şiiri ben üniversitedeyken öğrenmiştim. Aynı seninki gibi şiir okuma ödevimiz vardı. Bir arkadaş bunu okuyunca sınıfça çok beğenmiştik. o günden beri severim.

    Bakalım önümüzdeki günlerde hangi şiirlerle tanıştıracaksın bizi :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yazılarımın altında sizin yorumlarınızı görünce çok mutlu oluyorum. Ne de güzel bir mesleğiniz var. Şiir köşesine devam etmeyi düşünüyorum ben de bakalım :)

      Sil