5 Mart 2017 Pazar

Harry Potter ve Lanetli Çocuk | Kitap Yorumu


Kendimi tutayım dedim. Dur İlkay ne acelen var, az daha bekle dedim. Ama duramadım işte. Tutamadım kendimi. Ve aslında ne yazacağımı bile bilmediğim bir yorum yazısını yazıyorum şimdi. Cümlenin garipliğine rağmen, bence olayı anladınız siz.
Kitabın çıkacağını duyduğumda kelimenin tam anlamıyla duygu karmaşası yaşamıştım. Ne hissedeceğimi bile bilememiştim bir an için. Sonra kitap hakkındaki detayları öğrenince hem kitabı okumak istedim, hem de okumamak. Sonuçta Harry Potter serisi bir efsane benim için. Ve yıllar sonra çıkan bir kitabın buna leke sürmesine izin veremezdim. Zaten öyle bir şey olamaz da işte işin hayal kırıklığı kısmı var bir de.
O yüzden de kitabı alıp almama konusunda bir hayli kararsızdım. Geçtiğimiz günlerde şans eseri kitabı kütüphanede bulunca da aldım tabi.



Kitaptan, serinin 8. kitabı şeklinde bahsedilse de, öyle falan değil arkadaş. Belki ek kitap olabilir ama 8. kitap olamaz benim için. Hikaye 19 yıl sonrasında devam ediyor. Ama bu sefer ana karakterlerimiz Harry, Ron ve Hermione üçlüsü değil. Harry'nin oğlu Albus Severus ve Draco'nun oğlu Scorpius. Albus'un da maceraları kendine çekme konusunda babasından aşağı kalır yanı yoktu hani ama asla babası gibi olamayacağı da başka bir gerçek. Ne bileyim Albus'u sevemedim. Bana çok şımarık geldi. Belki de kitap boyunca 'babam beni sevmiyor' modunda etrafta dolandığı içindir, bilemiyorum.

Ama Scorpius'u sevdim.İnanır mısınız, bana Hermione'yi hatırlattı. Aynı onun gibi zeki bir çocuk. Zaten Draco'yu da severdim ben. Kitap sayesinde hala da sevdiğimi anlamış oldum.

Kitap tiyatro metni şeklinde yazılmıştı. Aslında tiyatro şeklinde yazılmış kitapları okumayı da seviyorum ben ama ne zamandır o tarzda bir kitap okumadığımdan da olacak ki, başlarda biraz bocaladım. Ama duruma adapte olması çok da zor olmadı benim için. Aksine oldukça hızlı okuyup bitirdim kitabı. Yani, okuyamama dönemlerine iyi gelecek bir kitap Lanetli Çocuk.

Kitapta eski karakterleri görmek de çok hoşuma gitti. Biraz da duygulandım açıkçası. Bilhassa Snape'i ne çok özlemişim..

Kitaba beklentisiz başladığım için halimden çok memnunum. Çok kötü bir kitap değildi ama Rowling'in yazdıklarıyla da kesinlikle boy ölçüşemez. En azından benim için. Ama serinin hayranıysanız tabiki de okuyun. Eksik kalmasın.
Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. :)







8 yorum:

  1. Kitabı genel anlamıyla çoğu kimse beğenmedi. Bir kısımda Harry Potter'ın devam serisi olarak düşünülmediğin de güzel olduğunu söylüyor ama ben okumayı hala erteleyenlerdenim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok da büyük bir beklentiyle başlamamak gerek zaten :)

      Sil
  2. Hiç Harry Potter kitabı okumadım biliyor musun? :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumak istiyorsanız boş bir zamanında fırsatını bulduğunuzda okumalısınız bence. Hiç çocuk kitabı gözüyle bakmayın. Özellikle de seri ilerledikçe, biraz da kitaplar kalınlaştıkça, hitap ettiği yaş sınırı da genişliyor bence :)

      Sil
  3. Lanetli Çocuk bir Rowling kitabı gibi olmasa da ben de sevmiştim, hatta baya heyecanla okuduğumu hatırlıyorum, eski dostlarımla tekrar görüşmek gibiydi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, sanki eski dostlarla buluşmak gibiydi Lanetli Çocuk'u okumak ^-^

      Sil
  4. Sağ olsun River bu kitabı bana hediye etti ama serinin güzelliğine zarar verecek diye okumakta acele etmiyorum. Biraz daha dursun bakalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok da aceleye gerek yok aslında. Asıl serinin yanında fazlasıyla sönük kalan ama yine de okunabilir bir kitaptı bana göre.

      Sil