12 Mart 2017 Pazar

Pazar 6'lısı | Dünya Kadınlar Gününe Özel


Bir Pazar 6'lısından daha herkese merhaba. Bu haftanın konusunu da çok sevdim. Dünya Kadınlar Gününe özel bir yazı olacak bu haftaki yazımız. Aslında Periodic Library bu konuda herhangi bir sınırlama getirmemiş ama ben sevdiğim 6 kadın yazar hakkında bir yazı yazacağım. Çünkü zaten önceden Favori Kadın Karakterlerim başlığı altında Cumartesi İlk Beş yazısı yazmışım. ( Hala okumadıysanız TIK TIK )
Neyse, yazımıza başlayalım o zaman. :)



1. Agatha Christie

Bence artık şaşırmıyorsunuzdur bu duruma. Çünkü kadın veya erkek hiç fark etmez, favori yazarlarım söz konusu olduğunda ilk sırada hep Agatha Christie geliyor. Yazarın pek çok kitabını okudum şimdiye kadar ve istisnasız hepsi de beni şaşırtmayı başaran romanlar oldular. Polisiye roman okumayı seviyorsanız mutlaka ama mutlaka Agatha Christie kitaplarını okuyun.



2. Jane Austen

Yazarı Gurur ve Önyargı isimli kitabıyla tanımıştım. Hedefimse, tüm kitaplarını okumak. Aslında yazarı bu kadar çok sevmemdeki ana etken, kendi hayat hikayesi. Daha doğrusu, mutsuz biten bir aşk yaşamasına rağmen karakterlerinin aşklarını hep mutlu sona bağlaması. Yazarın hayatını konu alan Becoming Jane isimli filmi izlemenizi de öneririm. ( Film yorumu için TIK TIK ) Görüyorsunuz işte, bir taşla iki öneri yapabiliyorum. :)



3. Bronte Kız Kardeşler

Aslında Anne Bronte'nin hiçbir kitabını okumadım ama Charlotte Bronte'nin Jane Eyre'ni ve Emily Bronte'nin Uğultulu Tepeler'ini severek okumuştum. Zaten genel olarak o dönemin kadın yazarlarını seviyorum ben, en azından okuduğum kadarıyla. Çünkü romanlarında hep bir baş kaldırış söz konusu oluyor.



4. J.K. Rowling

Harry Potter gibi efsane bir seriyi yazmış bir yazarı sevmemek mümkün mü hiç? Rowling'in oluşturduğu büyülü dünyaya bayılıyorum. 



5. Diana Gabaldon

Yazarın Yabancı isimli serisine olan saplantılı hayranlığımı da belki biliyorsunuzdur. Gerek kitap serisine, gerekse dizisine bayılıyorum. Tabii bir de Jamie'ye. Ama konumuz bu değil. Diana Gabaldon yazarlık yönünün yanında aynı zamanda zooloji ve ekoloji mezunu. Tarih konusunda da bir hayli bilgili biri. Hal böyle olunca da ortaya efsane bir seri çıkmış işte. Tabii benim gözümde.



6. Kristin Hannah

Vee son yazarımız da Kristin Hannah. Yazarın pek çok kitabı dilimize çevrilmiş vaziyette. Kitaplarını okuma anlamında bir hayli gerideyim ama okuduğum kitaplarını da büyük bir keyifle okumuştum.


Listede hiç kadın Türk yazardan bahsetmediğimi fark edip gerçekten de utandım. Ama yerli yazarlarımızdan okumak konusunda bir hayli eksiğim var. Bana kadın erkek fark etmez, yerli yazarlarımızdan sevdiğiniz kitapları önerirseniz çok sevinirim gerçekten de.
Ayrıca İstiklal Marşı'nın kabul yıl dönümü kutlu olsun. İnşallah şanlı ve eşsiz marşımızı gururla söylemeye devam ederiz yıllarca daha.
Vee YGS'ye girecek herkese başarılar dilerim. Umarım her şey gönlünüzce olur. Seneye o heyecan ve stresi ben de yaşayacağım. Gerçekten şaka gibi. 
Neyse, şimdiden darlanmaya, bunalmaya hiç gerek yok. Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. :)







14 yorum:

  1. Bu haftanın konusu çok güzelmiş ya, hatta bayıldım ne yazsam bilemedim. :D
    Listen çok güzel olmuş, okumak istediğim bazı yazarlar var burada ve hala sıra gelmedi ne yazık ki, kısa zamanda okuyabilirim umarım. :)
    Türk yazarlar konusunda benim de sıkıntılarım var ya nedense elim hiç gitmiyor, biraz daha yerli edebiyata yöneleyim dedikçe hiç yönelemediğimi fark ediyorum. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı durum benim başıma da geliyor ya. Sözde bu yıl yerli yazarlara ağırlık verecektim ama şimdilik bir icraatım da olmadı bu konuda -,-

      Sil
  2. Rowling ve Christie benim de sevdiğim yazarlar her ne kadar bu seferlik listeye almasam da :). Zaten onlar genelde benim de listelerimin müdavimi oluyorlar :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen aynen :D Onların olmadığı yazar listem yok sanırım ^-^

      Sil
  3. Güzel yazarlarla güzel bir liste olmuş.Emeğinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  4. Bir ara Pegasus o kadar çok Hannah çıkarıyordu ki kitapçıda herhangi bir kitabını gördüğümde o alandan kaçıyordum :D

    Türk yazar sorunu bende de var ama günümüzde ortaya güzel eser çıkaran da az maalesef.

    Liste de şahane olmuş 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası yazarın kitaplarını (en çok istediklerim haricinde) kütüphaneden alıp okumayı planlıyorum. Malum, Pegasus fiyatları arşa çıktı artık -,-

      Sil
  5. Jane Austen ve J.K. Rowling benim de favorilerimden. Diana Gabaldon'ın Yabancı romanını çok sevdim ama diğer kitaplarını okumayı gözüm yemedi. Belki bir ara okurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Yabancı serisinde 3. kitaba başlamak için uygun zamanı kolluyorum :D

      Sil
  6. Austen, Christie, Rowling'e katılıyorum. Güzel ve kaliteli yazarlar gerçekten. işlerinin hakkını da veriyorlar üstelik. Gabaldon'ın Yabancı adlı serisinin ilk kitabını okuyup pek beğenememiş olsamda sen sevdiysen bir nedeni vardır. Güzel bir altılı olmuş kadınlara özel,i bizlere özel. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine zevkler ve renkler meselesi sanırım. Ayrıca sevdiğimiz ortak yazarlar çıkmasına da çok sevindim :)

      Sil
  7. Jane Austen, Bronte kardeşler, Rowling benim de çok sevdiklerim :D Yabancı'yı okumuştum ama hoşlanmamıştım, diziyi tercih ediyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım çoğu kişi diziyi tercih ediyor ama ne bileyim, ben seviyorum ya ^-^

      Sil