4 Mart 2017 Cumartesi

Uyarlamaca | Mim #7


Herkese merhaba. Yaklaşık 2 haftadır bu mimi yapmayı elimde olmayan sebeplerden ötürü erteliyorum. Ama sonunda fırsat bulur bulmaz bu güzel mim yazısını yazmaya koyuldum işte. Öncelikle beni bu güzel mime davet eden Yorum Atölyesi ve Kağıt Salıncak'a çoook teşekkür ederim. Hadi sorulara geçelim o zaman..


1. Uyarlama dizi / film seyretmeyi sever misiniz? Ne sıklıkla uyarlama dizi / film seyredersiniz?

Aslında bunun belli bir sıklığı yok. İster uyarlama olsun, ister kitaplardan bağımsız, ben genelde kafama estiğinde rastgele bir film açıp izliyorum. Oturayım da uyarlama film izleyeyim durumu yok yani. Ama çok sevdiğim bir kitabın uyarlaması çekildiyse, biraz da endişeli olarak filmi izleyebiliyorum.



2. Şu zamana kadar en sevdiğiniz veya başarılı bulduğunuz uyarlama film hangisiydi? Cevabı neye göre verdiniz?

Bu soruyu biraz düşündüm aslında. Ama sanırım en sevdiğim uyarlama Harry Potter. Evet, filmlerde pek çok eksik vardı ve evet bazı sahneler üstünkörü geçilmişti ama o kadar kalın kitapları kısa bir zaman dilimine sığdırmak da her yiğidin harcı değil yani. O yüzden Harry Potter'ın yeri ben de her zaman için özel.


3. Şu zamana kadar sevmediğiniz veya başarısız bulduğunuz uyarlamayı yapanlara ''neden yaptınız bunu neden?'' diye sorduracak uyarlama film hangisiydi? Neden böyle düşünüyorsunuz?

Bu soru için pek çok kişi Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları'nı söylemiş ama ben aynı fikirde değilim. Evet uyarlama olarak gerçekten başarısızdı ama film bazında da bir o kadar başarılıydı bence. Kitabına da pek ısınamadığımdan filmi sevmiştim ben. 
Ama onu bunu geçersek bu soru için verebileceğim bir dünya film ismi var. Ama Kemikler Şehri, Vampir Akademisi başı çekiyor sanırım. Özellikle de Vampir Akademi bu konuda bir numara. Dövüş sahnelerini hatırladıkça hala daha tüylerim ürperiyor. -,-



4. Şu zamana kadar en sevdiğiniz veya başarılı bulduğunuz dizi uyarlaması hangisiydi? Neden?

Hımmm. Sherlock veya Outlander olabilir. Bilhassa da Sherlock efsane benim için.


5. Şu zamana kadar en sevdiğiniz veya başarısız bulduğunuz uyarlama diziyi nedenleri ile birlikte söyler misiniz?

Bu soru için ben de çoğu kişi gibi Taht Oyunları cevabını vereceğim malesef. Kitap serisinin de çok başındayım aslında ama ilk sezonda bile farklılıklar vardı. Dizide hayal ettiğim karakterler yoktu en başta. Ama kitap serisinden bağımsız düşünürsek başarılı bir dizi tabi ki.
Bir de The Vampire Diaries var tabiki. Birkaç yıl önce serinin ilk kitabını okumaya yeltenmiştim ve dayanamayıp yarım bırakmıştım. Hem diziyle kitap arasında dağlar kadar fark vardı, hem de kitabın anlatım biçimini sevmemiştim.


6. Diziye veya filme uyarlansa çok güzel olurdu, kesin izlerdim, uyarlanmasını isterdim dediğiniz bir kitap var mı?

Brandon Sanderson kitaplarının film olmasını gerçekten isterdim. Sonraa, Kralkatili Güncesi veya Locke Lamora'nın Yalanları da dizi olarak uyarlanabilirdi bence.


Eveet, sorularımız bu kadardı. Uyarlama filmleri izlerken beklenti içinde olmamak en güzeli sanırım. Eğer mimi yapmayan biri kaldıysa davetlimdir ama sanırım mimi en son ben yaptım. -,- Aman canım geç olsun da güç olmasın. 
Evet benim hayata dair görüşümü bu söz özetliyor, o yüzden her yazımda bu söz mevcut. Tabii bir de üşengeçlik durumu var ama konumuz bu değil.
Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. :)



21 yorum:

  1. En sevilen uyarlama film harry Potter sevilmeyen peregrine cevaplarına alışmıştım ki şaşırtmayı başardın. Vampir akademisinin fragmanını ve birkaç sahneyi izlemiştim kalbim dayanmadı özellikle dimitri kızın babası gibi duruyordu yanında hiç hayalimdeki dimitri değildi. Lila da hayal ettiğim gibi değildi. Fiyaskoydu biraz kısacası. Dediğin eserler kaliteli fantastik eserler sandersobun eserleri locke lamora falan onların bşr yandan uyarlamasını isterdim ama bşr yandna batıracaklar diyr ödüm kopardı gibime geliyor. Mimi yaptığın için teşekkürler çok severek okudum :) 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten böyle durumlarda hep tam tersini beğenirim ben. İlginç ama öyle işte :D Dimitri meselesi için hala yüreğim sızlıyor. Ama adam saçlarını kestirince 10 yaş birden atıyor hani. Kısa saçlı daha karizmatik bence, keşke o haliyle oynasaydı daha az sırıtırdı o rolde. Zaten hakkıyla yapmayacaklarsa hiç o işe kalkışmasınlar. Sonra sinir kat sayım artıyor :D

      Sil
    2. Kısa saçlı haline baktım da danila kozlovsky nin aman yarabbim kesinlikle çok daha karizmatik maşallah. Küçük dilimi yuttum. Kesinlikle birşeyin hakkını vermeyeceklerse kalkışmasınlar ki genelde de veremiyorlar zaten :)

      Sil
    3. Boşu boşuna adamı ne hale sokmuşlar cidden. Ama sadece Dimitri'yle sorunlar bitmiyor ki. O kötü vampirler (nasıl yazılıyor bilemedim), sonra o ucuz efektler.. Ay yeter, yazarken bile daraldım -,-

      Sil
    4. Dampirlerden mi bahsediyoruz. Sus daha fazla anlatma içim kanadı :'(

      Sil
    5. Dampir, Moroi , Strogoi üçü de birbirinden beterdi ki..

      Sil
  2. Mime katıldığın için teşekkürler. :)
    Sherlock izleyip sevmeyen yok sanırım, bende çok severim. :))
    Game of Thrones'un ilk sezonunu izlemiştim ama kitaptan ayrılmaya başladığını öğrenince bırakmıştım, iyi ki de bırakmışım. Kitapları çok güzel çünkü. ^.^
    Uyarlanmasını istediğin serileri ben çok seviyorum ve Uyarlanmasını istemiyorum çünkü zihnimde öyle güzeller ki uyarlamanın kötü olması riskini kaldıramıyorum. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Game of Thrones'un kitap serisine devam etmeyi ben de istiyorum. Kitapla diziyi eş zamanlı yürütüyordum çünkü. Öyle olunca farklılıklar daha bir çarpıyor göze ama işte..

      Sil
  3. Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları kitabını okumadan izledim bu filmi ben de çok başarılı güzel bulmuştum.Sherlock tabi ya aklımdaydı ama kendi yazımda yazmamışım seninkinde görünce aklıma geldi dizi ve filmleri çok güzel uyarlama ve daha güzel bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazmayı unuttum sanırım Kral Katil Güncesi'nin de dizisi başlayacak ya da düşünülüyor okumuştum bir yerde :)

      Sil
    2. Yaaa, sevinsem mi üzülsem mi bilemedim şimdi. Umarım ortaya güzel bir iş çıkarırlar yoksa yüreğim de sinirlerim de kaldırmaz bunu -,-

      Sil
    3. Benedict Cumberbatch eşittir Sherlock benim için. O adamı ayrı, canlandırdığı karakteri ayrı bir seviyorum ^-^

      Sil
  4. Bu mim yeni uyarlamalar açısından ne kadar alakadar olduğumu göstermiş oldu: Hiç :D Sadece şu kitabın uyarlaması yapılacak diye haberim olmuştur.

    Hiç kimse Kemikler Şehri'ni sevmemiş. O kadar feci demek ki. Keşke eskisi gibi hazıra konmasalar. Oscar bile son zamanlarda biyografik veya uyarlamalara abartı bir biçimde yönelmiş durumda :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama ne acıdır ki, Ölümcül Oyuncaklar'ın dizisinin (Shadowhunters) ilk sezonunu izledikten sonra filmine sempatiyle yaklaşmaya başladım. Gerçekten çok acı bir deneyimdi -,-

      Sil
  5. Harry sevdası asla bitmez :D Peregrine'ı kitabı okumamış olsam sevebilirdim ya da karakterleri değiştirmemiş olsalar ya da kitabı değiştirmeseler.... :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya da, ya da, ya da.. Uyarlama filmlere bakış açım tam olarak bu :D

      Sil
  6. Yorumlarının hepsine katılıyorum. Sen Taht Oyunları'nın ilk sezonunu uyarlama açısından beğenmediysen diğer sezonlarda cinnet getirebilirsin :-) dizinin, kitaba en sadık hali ilk sezondaydı, şimdi tamamen koptu. bence hiç iyi yapmadılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooooo! Zaten bu aralar dizi izlemeye vakit bulamıyorum ama sonrasında önceliği Taht Oyunları'na vermesem daha iyi olacak o zaman.

      Sil
  7. Vampir Akademisi konusunda o kadar çok katılıyorum ki sana. Ne sivri dilli Rosedan eser vardı ne de karizmatik Dimitriden. Tam bir hayal kırıklığıydı.

    Brandon Sandersondan Sissoylu kitabı gerçekten yansıtıcak şekilde uyarlansa ne güzel izlenir ama. Efsane dizilerden biri olurdu hatta :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En ilginci de Dimitri'yi canlandıran adamın saçlarının kesilmesiyle 180 derece değişmesi. Keşke kısa saçlı haliyle oynasaydı, kalbim daha az sızlardı -,-

      Sanderson'un her kitabı ayrı bir olay zaten. Ama bence ellerine yüzlerine bulaştırırlardı o filmleri de.

      Sil