1 Ağustos 2017 Salı

Silver Linings Playbook (Umut Işığım) | Film Yorumu #42


Ayın ilk film yorumuyla herkese merhaba :) Sanırım uzun zamandır aradığım filmi, tam onu aramadığım zamanda buldum. Aslında sadece güzel bir aşk filmi arıyordum ancak hepsinin temelinde hemen hemen aynı senaryo olduğundan sanki aynı şeyi evirip çevirip yine baştan izliyormuş gibi hissetmeye başlamıştım. (Tabii her film için aynı şey geçerli değil.) Umut Işığım'ı oyuncuları sayesinde açıp izledim. Bradley Cooper ve Jennifer Lawrence ikilisinin başrolde olması filmi izlemeye başlamam için yeterli oldu. Olaylar ilerledikçe de filmi izlerken keyifli bir 2 saat geçirdim. Tam da böyle detoks etkisi yapacak bir filme ihtiyacım vardı.



Pat Salitano (Bradley Cooper), bir günde her şeyini kaybeder. Eşinin kendini aldatması üzerine psikolojik hastalığı ortaya çıkar ve mahkeme kararıyla 8 ay rehabilitasyon merkezinde tedavi görür. Artık Pat'in tek amacı eski hayatını ve eşi Nikky'i geri kazanmaktır. 
Arkadaşının yemek davetinde arkadaşının baldızı olan Tiffany (Jennifer Lawrence) ile tanışır. Tiffany de eşinin ölümü üzerine zor günler yaşayan genç bir kadındır. Pat, eşiyle arasını düzeltmek için Tiffany ile yakınlaşır ve Tiffany bir iyilik karşılığında Pat'ten dans yarışmasında partneri olmasını ister. Böylece ikili için hayatlarını düzeltmek yolunda bir umut ışığı belirir.



İkilinin zoraki başlayan (kısmen) ancak sonrasında gelişen ve garip bir hal alan arkadaşlığını da çok sevdim.



Pat evdeyken tuttukları takımın tüm maçları kazanması üzerine babasının geliştirdiği garip totemler de eğlenceliydi.



Gerek oyuncuları, gerek senaryosuyla benden geçer not alan, hatta sevdiğim bir film oldu. Zaten oyuncuları da baya güzel seçilmiş. Galiba filmin aynı isimli bir kitabı da varmış. Daha doğrusu uyarlama bir filmmiş. Kitabı hakkında bir bilgim olmadığından o konu hakkında yorum yapamıyorum malesef. Ama filmini izlemenizi tavsiye ederim.

Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler :)









16 yorum:

  1. Merhabaaa :-) Ben de izlemeyi düşünüyordum, yorumunu görmek iyi oldu :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumumun faydalı olmasına sevindim. İyi seyirler :)

      Sil
  2. Filmi sık sık görüyordum, yorumunu da okuyunca izlemeye karar verdim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman ben de senin yorumunu bekliyorum :)

      Sil
  3. Jennifer Lawrence sevdiğim bir oyuncudur :) Kitabını duymuştum, filmi de varmış demek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de filmini duymuştum da kitabından sonradan haberim oldu :) Ama kitapla film bir yere kadar bağlantılıymış, sonları farklıymış edindiğim bilgiye göre ^^

      Sil
  4. Bradley Cooper'ı Limitsiz filminden Jennifer Lawrence'i de Açlık Oyunları filminden tanımıştım. İkisi de kaliteli oyuncu, konusuna bakmadan bu ikilinin filmleri izlenir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi konusu hakkında bilgim olmadan oyuncularına dayanarak izlemeye başlamıştım ben de. Ve sonuçta umduğum gibi filmi sevdim :)

      Sil
  5. Çok eğlenceli, tatlış bir filmdi. :) Oyuncular arasındaki kimya mükemmel zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyuncular ayrı ayrı çok iyi zaten. Birleşince daha da iyi olmuşlar :)

      Sil
  6. izledim ve çok sevdim diye hatırlıyorum :D

    YanıtlaSil
  7. Ben de severek izlemiştim. Arada ben de herşeyi bırakıp yeni filmler keşfetmeyi çok seviyorum.
    Bu arada takipteyim beklerim.
    www.birsenle.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle çok teşekkürler :) Ben zaten bloğunuzu önceden takibe almışım.

      Sil
  8. Bu filmi ben de yeni izledim sayılır. Bu kadar beğeneceğimi sanmıyordum. Oyuncuların hepsinin performansı çok iyiydi. Komedi filmi kadar güldürdü beni. Kendini iyi hisset filmlerinden biri olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence bu filme dair kritik nokta oyuncu seçimiydi. Oyuncular rollerine oturduğu için senaryosu da hoşuma gitti benim. Daha sonra muhtemelen bir kez daha izlerim :)

      Sil